woensdag 1 juni 2011

Yoghurt in je tas

Yoghurt in je tas
Weet je nog hoe het was?
Kleurstoffen doen je tas lichtjes blozen
Je laptop ruikt naar de zachte hinten van abrikozen
Of bosvruchten extra, dat is om het even
Aangezien beide vruchten bovengemiddeld kleven
Wanneer je het later aantreft dan gehoopt
Is er minder flexibiliteit dan wanneer het nog loopt
Na fixatie volgt frustratie
En later hopelijk acceptatie
Want 'het is' en je moet ermee dealen
Net zoals zoveel andere zielen
Die zweren 'er komt nooit meer een volgende keer'
'Mijn laptoptas verdient beter en meer'
Want ook die fles water kan open gaan
En ik kan niet voor de gevolgen instaan!
Dus een plechtige belofte a stante pede
Ik hou van mijn MacBook en verwante familieleden
Liefde voor emulsies als yoghurt en water
Zijn duidelijk minder, al kwam Apple later
Het leven gaat louter over prioriteiten
Ik vertrouw erop dat de pijn zal slijten
Ik lik mijn wonden, heb nog een appeltje te schillen
Met Almhof Biogarde en mijmer
Zijn appeltjes ook te villen?


Babz Verhoeven
juni 2011
https://twitter.com/#!/babzverhoeven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten